Accessibility Tools

Θέμα: Στήριξη πειθαρχικώς διωκόμενης συναδέλφου

Σχετ.: Η με αρ. πρωτ. 42/27-7-2022 καταγγελία του Συλλόγου Υπαλλήλων Κ. Υ. Υπουργείου Παιδείας 

Σε συνέχεια του ως άνω σχετικού, καταγγέλλουμε την παραπομπή συναδέλφου στο Πειθαρχικό Συμβούλιο από την Υπουργό, χωρίς να ληφθούν υπόψη όλα τα δεδομένα, χωρίς να έχει προηγηθεί ακρόαση και μέσα σε δύο μόλις μέρες από την ενημέρωση της Υπουργού από τον αρμόδιο Εισαγγελέα.

Βάσει της παραγράφου 6 του άρθρου 114 του ν.3528/07 (Α΄26): «(…) Με την επιφύλαξη των καταδικαστικών αποφάσεων όπου η άσκηση της πειθαρχικής δίωξης είναι υποχρεωτική, τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα οφείλουν εντός είκοσι ημερών μετά την ως άνω ενημέρωσή τους να αποφαίνονται αιτιολογημένα για την άσκηση ή μη πειθαρχικής δίωξης σε βάρος του υπαλλήλου».

Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει καταδικαστική απόφαση, ώστε η άσκηση πειθαρχικής δίωξης να είναι υποχρεωτική. Η Υπουργός είχε τη δυνατότητα αιτιολογημένα να μην παραπέμψει την εργαζόμενη σε πειθαρχικό συμβούλιο, καθώς μάλιστα υπήρχε ήδη διατυπωμένη σχετική αιτιολογία από τον Εισαγγελέα που εξέτασε τη μήνυση σε πρώτο βαθμό, σύμφωνα με την οποία οι ενέργειές της κρίθηκαν απολύτως νόμιμες και δικαιολογημένες.  Δεν επέλεξε όμως τη στάση αυτή.  

Μάλιστα εχθές 27/7/2022 η Υπουργός ζήτησε από το πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο γνωμοδότηση για τη θέση σε δυνητική αργία της συναδέλφου. Την ίδια μέρα ενημερώθηκε η συνάδελφος ότι η Υπουργός έχει υπογράψει απόφαση ορισμού της σε επιτροπή αξιολόγησης και επιλογής στελεχών! Αναρωτιόμαστε πώς η ίδια εργαζόμενη για την οποία κινείται η διαδικασία θέσης σε αργία (για την επιβολή της οποίας με βάση το άρθρο 104 του Υ.Κ. απαιτείται να συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος) κρίνεται παράλληλα κατάλληλη για τη συμμετοχή σε διαδικασία αξιολόγησης!

Κατόπιν της απόφασης αυτής, τίθενται τα εξής θέματα για τους εργαζομένους:

  • Έρχονται συχνά αντιμέτωποι με διοικητικές διαδικασίες, ο τρόπος χειρισμού των οποίων δεν είναι σαφώς και αντικειμενικώς προσδιορισμένος: εν προκειμένω δύο Εισαγγελείς είχαν εκ διαμέτρου διαφορετική άποψη για το ίδιο θέμα.
  • Η πολιτική ηγεσία, αντί να θεσμοθετήσει διαδικασίες που δεν θα αφήνουν εκτεθειμένους τους υπαλλήλους του Υπουργείου και θα διασφαλίζουν τη διαφάνεια, επιλέγει να στρέφεται εναντίον των ίδιων των εργαζομένων.
  • Είναι προφανές ότι οποιοσδήποτε συνάδελφος βρεθεί σε ανάλογη θέση θα κληθεί να υπερασπιστεί την αξιοπρέπειά του, το κύρος του στον εργασιακό χώρο και να εμπλακεί σε μία επίπονη και μακροχρόνια δικαστική περιπέτεια. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η συνάδελφος εκτός από την ποινική διαδικασία, με επιλογή της Υπουργού θα υποστεί και την πειθαρχική.

Αναρωτιόμαστε:

Α) Ποιος θα συνδράμει ψυχικά και οικονομικά τους εργαζομένους που εμπλέκονται σε αυτές τις διαδικασίες;

Β) Πώς θα αποζημιωθούν οι εργαζόμενοι ψυχικά και οικονομικά που εμπλέκονται σε τέτοιες καταστάσεις όταν αθωώνονται; Επισημαίνουμε ότι δεν υπάρχει καμία θεσμική πρόβλεψη επ’ αυτού.

Γ) Με ποια διάθεση θα εργαστούν οι υπόλοιποι συνάδελφοι όταν βλέπουν να μην υπάρχει από την πολιτική ηγεσία καμία στήριξη στους εργαζομένους; Ας μη ξεχνούμε ότι θεμέλιο της άσκησης αποτελεσματικής διοίκησης και ηγεσίας αποτελεί η εμπιστοσύνη και ο σεβασμός προς τους εργαζομένους.

Για τους λόγους αυτούς:

Δηλώνουμε τη στήριξή μας στη συνάδελφο, απαιτούμε την άμεση ανάκληση της παραπομπής της στο Πειθαρχικό Συμβούλιο. 

Εφόσον η διαδικασία προχωρήσει, απαιτούμε την επίσπευσή της, ώστε να μην παραμείνει η συνάδελφος εγκλωβισμένη, ένα μόλις έτος πριν από τη συνταξιοδότησή της.

Δεσμευόμαστε ότι θα παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και θα συνδράμουμε με όποιο μέσο διαθέτουμε τη διωκόμενη συνάδελφο.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΡΚΑΝΗ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΠΑΝΤΑ